01 august, 2009

Lidt teknisk (cykelnørd-isk) info

Jeg vil fortælle lidt om maskineriet, der fragter mig rundt i Videbæks opland fra tid til anden.
Jeg har 2 af slagsen - faktisk 3, men den sidste snakker vi ikke rigtig om for tiden... - både en 'almindelig' racer og en triathlon/enkeltstart-racer, som jeg vil starte med:
Fort TT Aero
Stel: Fort Aero TT (Alustel)
Forgaffel: Profile Design BDC
Bremser: Shimano Tiagra
Bremsegreb: Oval A700 alu
Dæk: For: Schwalbe
Bag: Conti
Fælge: Spinergy Rev-X og HED3
FD: Shimano 105, sort
RD: Shimano Ultegra
Skiftegreb: Shimano DA
Kranksæt: FSA 56t, sort Shimano 105 44t på sortlakerede shimano-arme.
Krankboks: DA
Pedaler: Shimano 105
Kæde: Shimano Ultegra
Kassette: Shimano (12/23)
Styr: Profile Design T2 Wing Base bar med Profile Design T2+ aerobar.
Frempind: Profile Design Hammer OS
Saddel: Selle Italia Flite TT
Saddelpind: BP Stealth Carbon Pro
Flaskeholder: Bontrager Speed Bottle, samt Profile Design aero drink rack (ikke på billederne)
Denne cykel har været et projekt siden 2005. Et bevis på at man kan bygge en fornuftig enkeltstarter til relativt fornuftige penge ;)
Den har indtil i år været min eneste racer, og derfor har alle træningsture også været kørt på den.
Nu har jeg imidlertid fået købt en almindelig landevejsracer, så jeg kan træne med den lokale cykelklub også. Den vender jeg tilbage til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar