14 september, 2009

Videbæk Triathlon 2009

Ja, så oprendt dagen endelig. Dagen som jeg har set frem til siden jeg fandt ud af at der ville blive afholdt tri i min hjemby. Da uret ringede brutalt klokken 7, kunne jeg med det samme se en næsten skyfri himmel - det tegnede sgu godt :) Klokken 0800, stod jeg klar ved Videbæk Idrætscenter sammen med min uundværlige back-up: Helle, Sebastian og Astrid (der sov... :)). Som tidligere skrevet havde jeg tænkt mig at for en gangs skyld at være i god tid, så jeg ikke skulle stresse med klargøring af grej osv. Som det ses på første billede så lykkedes det til fulde :) Lidt i ni var jeg så klar i vandet. Vi skulle svømme op til 4 deltagere pr. bane, hvilket jeg personligt synes er i overkanten, men til mit held var vi kun 2 på bane 1. Svømme-delen gik virkelig fint og gnidningsløst - jeg hoppede op af vandet som den første efter 8 minutter og sjaskede ud til cyklen.

Efter et hurtigt skift - der kunne have været en del hurtigere, havde det ikke været for en pokkers genstridig sikkerhedsnål - gik det i fuld galop op ad græsbakken til cykelstien.

Da jeg nåede op, og satte mig på cyklen, kunne jeg høre fra højttalervognen at jeg var første mand på cyklen - det havde jeg slet ikke bemærket, men for pokker det giver lige et ekstra boost selvtillid :)

Cykelturen gik også fint - vi var to fra cykelholdet, der fulgtes den første halvdel af turen, indtil jeg var fumlefingret og tabte min nyindkøbte Bontrager-flaske, som jeg var nødt til at samle op. Det kostede lidt ærgelig tid, og min makker var naturligvis over alle bjerge (ja, sådan nogle var der også...) Jeg ramte skiftezonen med et snit på 32,7, som nr. 2 og hastede ned til min plads og fik et godt hurtigt skift til løbeturen. Løbeturen gik ikke helt som håbet - men helt som forventet... Den første km, var benene noget stive, og jeg kunne tydeligt mærke at løbetræningen havde haltet gevaldigt. Men efter første forplejningspost og et par tilråb fra vejviseren fandt jeg endelig rytmen, og så gik(løb) det derudaf.

Men det holdt hårdt, og med en lille km igen, måtte jeg se mig overhalet, men jeg holdt mig lige bag ham resten af vejen hjem, og løb i mål kun et par sekunder efter, som nr. 3 i første heat.

Jeg kom i mål i tiden 01:05:26 - en tid jeg er ovenud tilfreds med - jeg havde sat mig målet at gennemføre på under 01:20:00.

PÅ trods af den manglende træning forud for løbet, kan jeg trods alt mærke at jeg har fået væsentlig flere km i benene i år i forhold til tidligere, og min grundform lader også til at være bedre end den har været før.

I tidligere løb har jeg døjet meget med krampende lægge og lår, og har været nød til at gå en del af løberuten, men det er heldigvis et overstået kapitel.

Videbæk Triathlon har vist sig at være utrolig godt tilrettelagt, og der har ikke været noget at sætte fingeren på. Skiltning på både cykel- og løberute var upåklagelig, og alt i alt kan jeg kun anbefale at deltage når løbet vender tilbage til næste år. Be there!!! :)

3 kommentarer:

  1. Ifølge den spændende beskrivelse lyder det til at have været en god oplevelse. Godt gået. :)

    SvarSlet
  2. Tillykke med et vel gennemført tri.
    Godt beskrevet oven i købet!
    Hils dit heppekor :-)

    SvarSlet
  3. @ Motionisten - Jamen det var virkelig en fed oplevelse. Jeg har også et par stævner i ryggen til at sammenligne med, så jo, jeg kan på den baggrund godt konkludere at det var et utrolig godt løb, og jeg glæder mig meget til næste år.

    SvarSlet